Nuda a plagiát

  12:00aktualizováno  23. prosince 11:06
Nedávno jsem se zde přiznal k tomu, že jsem ""pařan"". Sice nepatřím do kategorie ""topp classe - F1"", ale stále ještě ""jedu národní Ačko"" (alespoň v to doufám ;-) ). Mám však plno přátel, kteří patří do té špičky a s nimi chodím diskutovat....

Nedávno jsem se zde přiznal k tomu, že jsem "pařan". Sice nepatřím do kategorie "topp classe - F1", ale stále ještě "jedu národní Ačko" (alespoň v to doufám ;-) ). Mám však plno přátel, kteří patří do té špičky a s nimi chodím diskutovat ( jak jinak, než nad sklenicí piva ;-) ). Za tu dobu, co je znám a co s nimi sdílím vášeň pro počítačové hry jsem se mnohému přiučil a mnohé slyšel. Naučil jsem si vybírat, které hry za to stojí a které "si můžou strčit", pochopil jsem proč jisté hry letí a jiné končí (viz násilí ve hrách) a začal vnímat ten nepopsatelný pohyb duší těchto kluků (a mááálinka holek).
Jak už to tak bývá scházíme se nejčastěji o prázdninách, letních, Vánočních, zimních, jarních a pro mě je vždy zajímavé sledovat ten postupný vývoj jejich (a mých) preferencí. Tento rok byl něčím zvláštní, v létě jsme diskutovali a hráli D II, Baldura a Q3A a nebyl nikdo, kdo by o těchto hrách neměl alespoň páru, ale je tu zima a já zjišťuji, že na trhu není nic doopravdy nového a převratného (nebo alespoň TAK převratného) . Je sice pravda, že za ty roky mi "jazýček zchlupatěl" a já nehraji každou blbost, která se někde objeví, ale i tak. Byly doby, kdy jsem nestíhal v záplavě nových a "bombastických" her, nebyl měsíc, abych "neobjevil" nějakou novou adventuru, RPGčko, simulátor, nebo strategii. Dodnes vzpomínám, jak jsem Duke Nukem 3D "prosvištil" během nějakých dvou týdnů, protože na mě už čekal System Shock a já se nechtěl "zpozdit" za kolegy.
A dnes ? Novou hru abych pohledal, to jsou jen "předělávky" starých osvědčených kousků, snad jen doplněných novým enginem a pár "vychytávkami" ... .Vemte si, kolik je dnes tzv. pokračování : Quake má tři, Diablo dvě, Monky Island jsem už přestal počítat (na druhou stranu tady mohu ocenit nový příběh a jakousi domácí přátelskost mě už známého hrdiny, stejně jako u Lary Croft ;-) ), stejně tak Comand and Conq. - Red Alert, Tiberian Sun a nyní (opět) Red Alert ale s číslem II. Nechci se dožít okamžiku, kdy budu očekávat pětadvacátý díl Dundeon Keepra s "opět vylepšeným enginem a s postavami s opět vyšší umělou inteligencí" - tedy přeloženo do lidské řeči s grafikou, kdy uvidím i čísla na hodinkách všech oblud, což je mi asi tak k "něčemu" a s postavami, které se pohybují ještě chaotičtěji, než kdykoliv předtím, jen s tím rozdílem, že tentokrát se budou trefovat do mě přesněji a častěji.
Procházím stránky herních serverů (především BonusWebu, samozřejmě ;-) ) docela často, ale málokdy narazím na něco, co "prostě chci a chci a chci a hotovo!", mnohem častěji narážím na "něco", co je podobné "něčemu" z dřívějška, občas se objeví nějaká "novinka" ale brzo zjistím, že je to bohapustý plagiát, jen udělaný z "jiného úhlu pohledu". Kdysi kdesi mi kdosi (ve Velké Británii před čtyřmi lety průvodce - to jen pro upřesnění ;-)) řekl, že i velký spisovatel a vypravěč W. Shakespeare tvrdil, že existuje jen devět originálních témat a vše ostatní jsou jen variace (je s podivem, že on napsal přes třicet her (opět pro puntičkáře - 36 );-) ). Zdá se, že softwarové firmy přešli tento limit a nyní jen "ohřívají včerejší polívku", přitom já se domnívám, že možností je ještě mnoho (no třeba se pletu ;-) ). Možná je to tím, že většina "pohledů" na hru a postavu je v podstatě vyčerpána, napadá mě jen jeden nový v strategiích (nechám si pro sebe a prodám ;-) ) a pár modifikací ( i o ty se nepodělím, jsem škrťa ;-) ).
Dříve vznikala hromada "domácích prací", jednoduchých her se zajímavým pojetím a originálním dějem, často se z tvůrců těchto her stali profesionálové, kteří dávali firmám jakýsi nový vítr do plachet, dnes se tak neděje a proto firmy ztrácejí dech. Možná by nebylo špatné uspořádat jakousi "výstavku" takto vzniklých věcí, kde by firmy zabývající se vývojem her měli možnost jednotlivé kousky "odkoupit", čímž by zabili hned dvě mouchy jednou ranou: získali by nové lidi a také nové hry.
Tak co, kdo do toho "půjde" ?

Hezké svátky a dostatečně "propařeného" Silvestra, jakož i celý příští rok, století a milénium, přeje Longsword!

Autor:


Nejčtenější

Další z rubriky

Woodruff and the Schnibble of Azimuth

Woodruff and the Schnibble of Azimuth

Opravil jsem ve své češtině všechny nalezené chyby a nabízím vám novou, pravděpodobně poslední verzi.

Wise Care 365

Wise Care 365

Program pre prácu so súbormi,diskami a registrami Windows. Slovenčina pre 4.84.466

Wise Registry Cleaner

WiseRegistryCleaner SK

Wise Registry Cleaner je program na cistenie registrov Windows. Pripravil som vám slovenčinu aj do verze 9.61.647



Najdete na iDNES.cz