INVEX očima....... Longsworda

  12:00aktualizováno  18. října 8:23
Pohled jednoho ze čtenářů a návštěvníků našeho stánku na INVEXU na to, jak tahle výstava vlastně vyzněla...

Odborník se diví, laik žasne, INVEX se stává jednou velkou show. Tak by se daly shrnout moje zážitky z týdnu od 9.10 do 13.10 stráveného na Brněnském výstavišti.

Pro odborníky se zde našlo pár zajímavých střípků: AMD se "vytasilo" s procesorem na magické frekvenci 1,1 GHz , jen těsně stíháno Intelem na frekvenci jen o sto megahertz nižším. Dalo se pokochat kvalitou obrazů TFT plochých obrazovek a 3D zvukem surroundu. Já osobně jsem byl překvapen DVD vypalovačkou a 3D brýlemi od Olympusu (konečně jsem měl možnost si je otestovat). Ale v celku nic moc. Není se co divit, doba, kdy firmy čekali na slávu nějaké výstavy jsou pryč, dnešní konkurenční boj vyostřil situaci tak, že se novinky se představují hned, jakmile se začnou dávat do výroby. Inu konkurence nespí.

Laik mohl pozorovat, jak se z oboru uzavřeného jen pro pár pánů v kravatách a pro pár kluků s brýlemi zvícími popelníků stala všeobecně otevřená aréna, kde se každý může angažovat a uplatnit skoro každý druhý. Dalším progresivně rostoucím oborem se stala mobilní komunikace. Z popelky, která před pár lety živořila na okraji zájmu, se vyšvihla na tahouna v aréně. Nemluvím jen o mobilních telefonech, ty ovládly život snad nás všech (autorův nevyjímaje, ještě před pár lety tvrdil, že si "zvonícího blbečka" za pas v ŽIVOTĚ nedá a dnes ?) a všichni tři operátoři se snažili trumfnout osobitější a velkolepější show, Eurotel a Radiomobil se držel osvědčených kamionů s pódiem a okolních atrakcí (ET měl U-rampu, RM si půjčil 3D gyroskop a gumová lana s trampolínou), naproti tomu Oskar šel cestou jakýchsi Oskarbudek a ochotných Oskartýmáků, kteří rozdávali jak rady tak pěkné čapky s logem.

Nebyli to jen oni, kdo upoutávali pozornost, i v pavilonech bylo na co koukat, zajímavě řešený stánek Českého Telecomu, krásné dívky na mnoha stáncích (mohli jsme s Čedičem na některých oči nechat :-D) a mnohé další zajímavosti jako DVD promítání (zaznamenal jsem Vetřelce, Vodní svět, Zítřek nikdy neumírá a třeba i Pelíšky), nebo "závody" plotrů.

Z hlediska pařana jsem byl docela zklamán, nových her je na našem trhu tolik, že si člověk vybere, ale v Game hallu se to nijak zvlášť neprojevilo, škoda. Na všech zde prezentovaných hrách se projevoval trend, který, zdá se, vládne tomuto trhu poslední rok dva: 3D akcelerace a Surround, které počítače "nutí" k nejvyšším výkonům. EA Sports předvedly svoje "národní" hry v provedení 2001, vynořilo se plno Quake klonů a mnoho z nás zaplesalo nad Diablo 2 (i když myslím, že tuto hru už má doma skoro každý). Také se rozmohla mánie Pokémonů (Nevíte někdo co to vlastně je? Já se sotva smířil s kartičkami Dungeon Mastra ... ) a hracích konzolí s touto tématikou.

V Shopping hallu jsem byl ve svém živlu, než jsem zjistil, že tam ve skutečnosti skoro nic nemají. Sice jsem "slintal" nad nabídkou her, ale pak mě to přešlo při pohledu na cenovky. Kde jsou ty časy, kdy se dělala INVEXová sleva a všichni na tom vydělávali ... .

Mé celkové shrnutí? Davy a davy lidí, až na pár vyjímek nevýrazné stánky a jen málo zajímavých novinek. Takže nashledanou na dalším INVEXu, přece si ho nemůžu nechat ujít !

Longsword

Autor:


Nejčtenější

Další z rubriky

UltraEdit

UltraEdit

Výkonný editor pro Windows s jednoduchým ovládáním. Čeština pro verzi 25.00.0.58 x64

Wise Care 365

Wise Care 365

Program pre prácu so súbormi,diskami a registrami Windows. Slovenčina pre 4.84.466

FILEminimizer Suite

FILEminimizer Suite

FILEminimizer Suite - program na komprimovanie obrázkov a fotografií. Skomprimuje tiež PowerPoint, Word a Excel súbory...

Feel Eco – Přírodní produkty nejvyšší kvality pro péči o tělo i domácnost
Feel Eco – Přírodní produkty nejvyšší kvality pro péči o tělo i domácnost

Děti jsou to nejdůležitější, co v životě máme. Pro mnohé z nás se staly motivací pro odpovědnější jednání. Jak napsal autor Malého prince, Antoine de Saint-Exupéry „Zemi nedědíme po předcích, ale vypůjčujeme si ji od našich dětí.“ Nadčasový citát krásně vystihuje základní principy, kterými se řídí břeclavská značka Feel Eco.



Najdete na iDNES.cz