Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vaše názory na překlady ""Za peníze""

Radio Jerevan hlásí:
Návaly čtenářů na server Cestiny.CZ a hlavně jejich hromadné stahování všech možných češtin mělo za následek psychické zhroucení techniků, udržujících servery v chodu. Jak to dopadne? To si netroufne nikdo odhadnout...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondra Svědínek

Dobrej vtip
Tak to je fakt HUSTÝ, co by ještě ti vydřiduchové překladači chtěli, vždyť to neni zas tak tezky neco prelozit
0/0
5.1.2002 3:48

Chroustal

Bylo by to fajn, alespoň by se víc lidí naučilo angličtinu a ti by následně poznali, jaký sračky jim doposud byli předhazovaný.
0/0
17.10.2001 11:17

FastIkarus

Re:
Když jse ti naše češtiny nelíbej, tak vyvtvoř vlastní!!! Né každej má čas a náladu se učit (často na starý kolena) učit anglicky a i já, který angličtinu celkem dobře ovládám si rád tu ""sračku"" stáhnu.
0/0
9.11.2001 10:40

Kraken

haha
Silně pochybuju že se tohle ujme. Všichni si zvykli mít to zadarmo a věřim že to tak i zůstane.I kdyby to bylo kdoví jak ""klíčovaný a kódovaný"". Všechno se dá obejít. I nový office XP je možno používat bez registrace u Mrkvosoftu.
0/0
17.10.2001 9:56

Disaster Haderak

Bylo by to smutný, hodně smutný...
0/0
12.6.2001 7:18

fuhrer1975

armagedon
CHLAPY CO BRBNETO s tu cestinuu..aby VAS prvni vlak odvezl do Buchenvaldu
0/0
12.6.2001 5:33

Jakub Janovec

Češtiny
Hej nevite nekdo o češtině do hry DEUS-EX?
0/0
5.6.2001 4:34

Slims

Blbej vtip, ale pěknej :-)
0/0
24.5.2001 1:37

:-))
0/0
30.4.2001 1:06

Tonda

jako april to je dobry, ale na druhou stranu...
myslim, že profesionalně počeštěné hry by šli určitě více na odbyt. Soudim alespoň podle sebe a nejbližšího okolí. Byli by stoprocentně hratelnější. Ale díky bohu (nebo zažraným gamesákům překladatelům) alespoň za to že www.cestiny nezelou prázdnotou.
0/0
7.4.2001 2:15

Vojta K

Placení
Dobrej fooor a když ne tak KONKURENCE !!!
0/0
7.4.2001 12:37

Václav Dort

Jestli je to april, je to skoda
Mylim si, ze pokud by to fungovalo, tak jak je to popsano v clanku, sice by to hrace stalo nejake penize, ale nakonec by na tom vlastne vydelali. Protoze pokud by se nekdo mohl zabyvat prekladanim jako fulltime jobem, byly by preklady rychleji, na vice titulu a jak doufam i profesionalnejsi (myslim tim po strance trechnicke, protoze by pak lokalizacni tymi dostali od distributoru lokalizacni kity). Myslim si, ze pokud je to april, prodelaji na tom jedine nasi hraci, kteri by si chteli zahrat v cestine a ne se otravovat s haldami textu v cizim jazyce. Tim si myslim, ze by se take zvetsil zajem hracu u nas o adventury, RPG a dalsi hry ve kterych je potreba ve vetsi mire rozumet cizimu textu nebo reci. Dokonce se domnivam, ze by obchodni zakonik mel ukladat distributorum povinnost, dodavat k titulu i jeho ceskou variantu. To, ze nekdo prilozi mozna cesky manual k takovemu Monkey Islandu, vam naprosto nepomuze vyhrat sermirsky zapas, ve kterem musite vtipne versovat v anglictine. U PS2 her se ani nenamahaji nejaky cesky manual prilozit. V tomto pripade se domnivam, ze role distributora u nas cerpa vice z jisteho monopolu a odmenu za svoji ""praci "" si nezaslouzi. Pokud neni titul v cestine, dostava se k nam mnohdy s neuveritelnym spozdenim a za cenu vyssi, nez je cena obvykla v zahranici, nema cenu za nej platit, rozhodne ne mistnim distributorum.
0/0
5.4.2001 12:02

kritik

:-)
Tak to Vám pěkně vyšel apríl. DOST DOBRÍÍÍÍÍÍÍ :-)))
0/0
4.4.2001 8:57

Radek Zelycz

Re: :-)
Jsem rad, ze se mi podarilo vas dostat:-) Doufam ze uz jsem vetsina z vas zertik prekousli, byla by to preci skoda nehrat cesky ne?:-)
0/0
5.4.2001 12:43

KRITIK

??????????????????????????????????????????
No to bych teda nečekal, že si PRAŹÁČCI budou mastit kapsu i na tomhle !!!!!!!!!!!!!!!!!! No to je teda hnus !!! a tak ty stránky dobře vypadají. TO JE CHCETE MÍT NEJMÍŇ NAVŠTĚVOVANÉ ?!?!?!?!?!? to byla trocha kritiky. S bodem 1 a 2 tak trochu souhlasím, ale ten TŘETÍ A ČTVRTÝ bod jsou nesmysly !!!! S bodem 3 a 4 bych souhlasil v případě že mi budete sponzorovat nové hry(vyp. je levnější:-)
0/0
4.4.2001 8:45

Christof

Re: ??????????????????????????????????????????
info-Cedic je z Usti, a velka cast prekladatelu z Moravy
a jinak asi nechapes, co znamena, ze ten clanek vysel 1.4. ...
0/0
5.4.2001 10:38

David

Platba
Zdravim vsechny hrace , to co tady pisou je smutne uz jenom proto , ze firmy ( spis jedna firma ) ktere u nas hry prodavaji na nas hrace s prekladem kaslali. Bylo tolik her ktere bych si chtel koupit , ale v predstave , ze budu vse ve hre prekladat me odradila. Samozrejme cena her je moc vysoka a verim tomu , ze hry se u nas prodavaji 2x tak draz nez se nakupujou. Pro srovnani v polsku se legalni hry prodavaji opravdu 2x levneji nez u nas. Ale zpet k cestinam. Obdivuju prekladatele her za jejich pracovitost. Urcite si zaslouzi nejakou odmenu , ale kdyz zacinali tak to delali pro zabavu a ne pro penize. Jenze nekomu strasne vadi toto pocinani. Uz ze zakona musi vsichni prodejci opatrovat zbozi ceskym popisem. U her to bylo neco nemyslitelne. Potom zacali dodavat ceske manualy. Urcite si vzpominate na titulky u her Manual v cestine. To co k tomu vetsinou bylo jen popis ovladani ke hre a kratky popis o co asi jde. Takze i kdyz jsem si hru koupil s ceskym manualem moc jsem si nepomohl. Jenom si predstavte kdyby distributori videokazet dodavali filmy v originale a ne nadabovane nebo s titulkami. To by sme asi koukali doma az by sme si pustily film. Uznavam ze dohoda firem s prekladateli je dobra vec pro nas hrace i kdyz uz ja moc nehraji. Ted se konecne nebudeme mit na co vymlouvat.Budeme muset si jit koupit hru od prodejce. S pozdravem David Juricic
0/0
3.4.2001 9:26

Jezyn

Kurva, Kurva, Kurva. Taky jsem to sežral. Ale dostali jste mě.....kurva..... no dobře, zůstávám Váš ""VĚRNÝ"" čtenář Jezyn
0/0
3.4.2001 7:55

ARAMON

To su teda blbe fory!
Ako vtip to bolo dobre, ale myslim, ze sa Cedicovi podarilo riadne nas... hodne hracov.
0/0
3.4.2001 12:27

Radek Zelycz

Odpoved
Jsem rad, ze vetsina z vas to opravdu vzala jako april, vsak jinak to ani mysleno nebylo, ovsem, urcite jste si i vy sami vsimli zajimavých nazoru:-))) Nektere z nich byly na pohovor s psychologem:-)))
Nebojte, nezapominam na Vas, urcite brzo zas neco vymyslim:-))
0/0
3.4.2001 12:08

kybso

Re: Odpoved
Vis ono je to asi tak. Vetsina dobrych serveru na internetu po case, kdy se stanou hodne popularni, jsou prodany nejake firme a ta ji zahrne banery, omezi nejzajimavejsi obsahy pripadne navrhne jiny zpusob jak ze stranek co nejvice rejzovat. V tomhle ohledu si myslim, ze by prodej cestin nebylo az zase takove velke prekvapeni. Chapu, ze ty nebudes preci ze sveho platit provoz serveru, proto ta spousta inzerce i na techto strankach. Smutne je jen to ze musim postupne prepinat desktop resolution na vetsi a vetsi hodnoty abych mel cast venovanou vlastnim textum o cestinach alespon na 50% sirky okna :) Jinak at se ti prace nadale dari.
0/0
3.4.2001 6:51

Klidně koupim ale jiste ne pres kartu
0/0
2.4.2001 9:03

bendík

to je super
Do pr... bráchu ranila mrtvička, já jsem si uřezal obě nohy, rodiče jsou na psychině a to kvůli blbému članku no není to super
0/0
2.4.2001 8:29

Jarda

Re: to je super
Jo.Nikdy bych neyaplatil za překlad hry. Máš to dobrý.Jsi sám doba bez rodičů. Je to fajn VIĎ Čau a měj se
0/0
27.5.2001 4:47

Leviathan

Apríl
Taky jsem naletěl a nestydím se za to, byl to opravdu povedený žertík, pro nás Čechy by to byla hotová pohroma kdybychom museli platit i za tyto věci. Díky Čediči za povedený Apríl
0/0
2.4.2001 7:29

dobrej april
0/0
2.4.2001 1:03

DEAD

PLATIT!
Jasne ze platit za češtiny, dneska uz neni nic zadarmo až na češtiny a některé programy. Ale když to budete prodávat tak vám to nikdo platit nebude, alespoň já bych to neplatil. Raději to budu mít v originalu, než abych to chtel preložit. Kdo přece bude chtít češtiny tak ať si to koupí, to je přece každýho věc a když někdo má připomínky muže si vytvořit vlastný češtinu. Já osobně bych si za to chtěl nechat platit ""co je doma, to se počítá"" , ale každej by mnel pravo si napsat co chce česky a co né.
0/0
2.4.2001 9:41

Jan Tvrdek

Platit? Neplatit? Tak jak to vlastně je?
To je drzost!!! Jak si může někdo dovolit dělat pro lenochy něco za peníze?!?! Já jsem líný učit se anglicky,tak si stahuji češtiny, a to mám za to ještě platit? Bohužel, je vidět,že jsme ""Češi"" a komunistické myšlení je v nás hodně hluboko. Tvrdek
0/0
2.4.2001 1:17

RC Vena

Vau cool apríl
Kurva ,ale stejne sem na to skocil...... :oo) Pak my to došlo.......
0/0
1.4.2001 8:37

Koudy

NO FUJ!
Jesli tohle není apríl, tak jste si to u mě pohnojili úplně hodně maximálně. Jestli je, tak teda HA HA HA ... Ale jestli tu za češtiny budete vybírat prachy, tak Čedičovi přilítne tolik mailů že mu to nebude zvládat server!!!
0/0
1.4.2001 8:36

Zdeněk Polách

Re: NO FUJ!
Server to ustojí, nejsme lamy... horší to bude s Čedičovou telefonní linkou a s jeho modemem :o)
0/0
1.4.2001 10:44

Jezyn

jo, sakra nedal jsem sem svůj e-mail, tak tady je: baja.ja@seznam.cz
0/0
1.4.2001 7:57

Jezyn

A to myslíte vážně ?
Seru na Vás. Měl jsem Vás jako domovskou stránku. Ale tímhle článkem jste mě fakt NASRALI. Končím s Váma. ...a děkuji.......odcházím..... hledejte si jiného čtenáře. ...... mimochodem to, to co dělá Mrazík, že dá češtinu do Gamestaru a pak ji švihne na Váše stránky to je dobrý a do teď to bylo fain, nicméně pokud to začnete prodávat, tak na to SERU. Zežerte si to a narvěte do špic. Jdu jinam, kde mají taky překlady a kde nemají tak blbý kecy. Váš UŽ NIKDY čtenář - Jezyn...
0/0
1.4.2001 7:44

Jindra

P.S.: ten Deus Ex je opravdu smutnej případ,čeština by tam byla moc potřeba,ale už jsem to dohrál,všichni kámoši taky a hrát to znova je ztráta času.To se vám fakt nepovedlo,místo desítek blbostí jste měli máknout a hře,na kterou čekalo tolik lidí.A klidně bych i 50 Kč převedl na váš účet mobilem,to je rychlý a pohodlný a nikoho to nezruinuje.A kdyby to udělalo 1000 lidí,tak jste za vodou.
0/0
1.4.2001 6:16

Adam Rambousek

Re:
hmm, tak kdyz je cestina tak potreba, proc nadavas tady a ne distributorum? nebo proc jsi to neprelozil sam?
0/0
1.4.2001 7:18

Jindra

Dostali jste mě,ale došlo mě to dřív než jsem si stačil
přečíst reakce lidí.Sám jsem dneska někoho napálil,to k Aprílu patří.
0/0
1.4.2001 6:12

POLIS

Dotaz
Zajima me jedno. Pokud byste byly opravdu spokojeni s prekladem (programu, hry) a proste byste ho porad pouzivali jestli byste byly schopny dat aspon nejakou tu korunu :-) dobrovolne.
0/0
1.4.2001 6:05

Stanicio

Re: Dotaz
Ja osobne si myslim, ze nikdo :-(. Alespon se nam to jeste nestalo.
0/0
1.4.2001 9:08

Pavel

apríl
Je to jasný apríl, ale na druhou stranu - místo půlročního čekání na češtinu do Deus Ex bych si klidně zaplatil, kdyby čeština byla hned.
0/0
1.4.2001 5:18

Pavel

apríl
Je to jasný apríl, ale na druhé straně - místo půlročního čekání na češtinu do Deus Ex bych si raděj zaplatil, kdyby čeština byla hned.
0/0
1.4.2001 5:12

kajicek

Cedici, Cedici, kdy ty dostanes rozum :)))))
0/0
1.4.2001 5:06

Rudy

Tak to je apríl překlady jsou vlasně porušení autorského práva samy o sobě a prodej patchu s češtinou do her to by musel souhlasit výrobce a tomu nevěřím.Ale jinak super frk!!!!!!!!!
0/0
1.4.2001 5:05

Adam Rambousek

Re:
preklad programu/hry NENI poruseni autorskeho zakona
0/0
1.4.2001 5:27

Adam Rambousek

Re: Re:
což dokazuje můj oblíbený paragraf platného autorského zákona
§66
(1) Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, jestliže
a) rozmnožuje, překládá, zpracovává, upravuje či jinak mění počítačový program, je-li to potřebné k užití počítačového programu v souladu s jeho určením, včetně opravování chyb programu, není-li dohodnuto jinak;
0/0
1.4.2001 5:38

Mefisto

Doufam ze je to april
ale pokud ne, tak verim, ze se zase najde nekdo kdo bude vse udrzovat v stavajicim stavu a nepodporovat neschopne distribucní firmy, ktere umi jen prodavat par her a to za furu penez, nez mnoho her za malo penez.
0/0
1.4.2001 4:47

Jarek Šebela

Jste cvoci? Kde na to vezmu?
Pokud chápu pány prekladatele dobre, tak by si chteli vydelat. No prosím, do toho, když už překladate. Ale zajímalo by mě pár věcí: tak 1) Budou dřívější češtiny ještě pořád zadarmo? 2) Nemyslíte si, že je trochu nestydaté dělat se s češtinou jako amatér a pak vám to sem poslat, aby z toho měli něco i ostatní a vy byste si na tom ještě vydělávali(!!!) autor přitom nedostal ani Ňo! - tím, že byste chtěli, aby lidi platili skončíte - lidi pujdou tam kde jsou češtiny zdarma, navíc jak už někdo podotknul češtiny musí být na náklady distributora a ne aby na nich ještě vydělával!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ceny her jsou už tak dost vysoké a člověk má stěží dost na nejnutnější upgrade hardwaru natož, aby ještě platil češtinu. Lidi mají prý víc peněz - kde lidičky (pražtí cvoci žijete). Dyž já šetřím jen na pytomý hardisk víc jak 1/2 roku (a to počítam když makám o prázdninách).
0/0
1.4.2001 4:44

Mefisto

Re: Jste cvoci? Kde na to vezmu?
Pohoda. Jeste par takovych aprilu a CESTINY.CZ muzou zabalit :))))))))))
0/0
1.4.2001 4:56

Darline{inor}

War
Hm zajimave pokud by toto byla pravda tak by na českém internetu začala válka mezi velmi nespokojenými hráči kteří by chtěli dát značně najevo svůj hněv a mezi již zmíněnými firmami, casopisi, češtinou.cz a jejich přívženci.Je sice pravda že by toto bylo vzpružení mého všedního dne ale rači věřím tomu že se jedná jen o Apríloví žertík :-)
0/0
1.4.2001 4:32

Filip Rožánek & NYX Media

Nejen češtiny nebudou zadarmo
Na základě předběžné dohody s právníkem si počínaje dneškem od 19:00 hod. začínám účtovat 0,50 Kč za každé shlédnutí stránky seriálu o překládání.
Musím se ještě zeptat Čediče, jak vysoký bude můj autorský honorář, společnost MAFRA mi ho jistě ráda vyplatí...
0/0
1.4.2001 4:25

Spravedlnost

Pravda
Prodejci, kteri prodavaji nepocestene hry z nedokonalym navodem v cestine porusuji Obchodni zakonik. Veskere hry a programy, ktere se prodavaji v Ceske republice, by meli byt, podle OZ kompletne v cestine. Jako kupujici, mohu hru, ktera neni kompletne lokalizovana do cestiny reklamovat. To same plati s ruznymi opravnymi patchemi. Prodejce je povinen, tyto opravne soubory sam na vlastni naklady dodat zakaznikovi. Dalsi veci je, ze pokud je hra spatne naprogramovana a objevuji se v ni chyby, mohu ji reklamovat a zadat jeji opraveni ( viz opravne patche), pokud tak nebude ucineno do jednoho mesice po reklamaci, je prodavajici povinen vratit mi zpet penize.
0/0
1.4.2001 3:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.